Diş implantları, eksik olan bir veya birkaç dişin işlev ve estetiğini tekrar sağlamak için, çene kemikleri içinde açılan yuvaya yerleştirilen, genellikle titanyum esaslı vida veya kök şeklindeki yapılardır. Titanyum diş implantı ile canlı kemik dokusu arasındaki birlikteliğe osseointegrasyon adı verilir.

İmplant tedavisi, rahat, sağlam ve güvenilir bir uygulamadır. İmplant üzerine yapılan protezler, gerçek dişlerin yerini alırken doğal bir yapı oluştururlar. Eksik dişler tamamlanırken, sağlıklı dişlere dokunulmamış olur. Tüm protezlere oranla çok daha uzun ömürlüdürler. Hissettirdiği güven sayesinde diş eksikliğinin olumsuz psikolojik etkilerini de ortadan kaldıracaktır.

Muayene ve Planlanması:

Dental implant her bireye özgü planlanır. Öncelikle ağızda kalan dişler, yumuşak dokular, çene kemikleri muayene edilir Çene kemiğinin röntgeni (panoramik, tomografi) çekilir ve varolan kemik miktarı belirlenir. Bireyin genel sağlık durumu da değerlendirilerek implant uygulaması planlanır.

Dental Implantın Yerleştirilmesi:

Tüm implantlar lokal anestezi altında yerleştirilir, operasyon tamamlandıktan sonra tek başınıza evinize dönebilirsiniz. Bu işlem esnasında ağrı duyulmaz. İşlem sonrasında, ağrı kesici ve buz tatbik edilir. İşlem sonrasında da ağrı duyulmaz, ancak 2-3 gün boyunca hafif şişlik görülebilir. İşlem, yerleştirilen implantın tipine ve sayısına göre 30-90 dakika kadar sürer çoğu zaman bir diş çekiminden daha zor değildir.

Bekleme Süresi- Protez Hazırlıkları:

Dental implant çene kemiği içerisine yerleştirildikten sonra kemiğin durumuna bağlı olarak 2-6 aylık bir bekleme süresi vardır. Bu süre içinde kemik dokusu ve implant arasında bir bağlantı (osseointegrasyon) oluşur. Daimi protezler bu bekleme süresi sonunda hazırlanır. Protez hazırlığı yaklaşık 2-4 hafta içerisinde tamamlanır.

İmplant'ların kemik ile tam birleşmesini (Osseointegration) sağlamak amacıyla ilk 2-3 ay boyunca implant üstüne gelen yüklerin en aza indirgenmesi gerekir. Doktorunuz bu iyileşme süresinde size uygun geçici bir protez yaparak sizi dişsiz bırakmayacaktır.

İmplantlar üzerine yapılacak protezler vak'anın özelliğine göre değişik tiplerde olabilirler. Bunlar, kolayca temizlenmesi amacı ile hasta tarafından çıkartılabilecek şekilde olabileceği gibi dişhekimi tarafından çıkartılabilecek şekilde de planlanabilir. Her iki planlamanın da avantaj ve dezavantajları vardır ve sizin için uygun olan tasarımı hekiminiz tedaviniz başlamadan önce size anlatacaktır.

Implant tedavisi, doğru seçilen vak'alarda ve usulüne uygun yapıldığı taktirde, hastaların yaşam kalitesini arttıran ve yüz güldüren bir tedavi yöntemidir.

AVANTAJLARI

Kaybedilmiş dişlerin yanındaki dişlerin kesilmesine gerek duyulmaz.Hareketli protez kullanımı zorunluluğu ortadan kalkar.Sabittirler, yemek yeme, konuşma ve gülme sırasında hareket etmezler.Yeterli kemik desteği olmadığı için oynayan hareketli protezlerde, gerekli tutuculuk sağlanabilir.Üst total protezlerin damağı kapatan tasarımından dolayı oluşan tat alma duyusunun azalması ve mide bulantısı gibi sorunlar ortadan kaldırılmış olur.Rahat ve uzun ömürlüdürler.Doğal bir görüntüye ve estetiğe sahiptirler.Özgüvenin geri kazanılması ile daha mutlu bir sosyal hayat

DEZAVANTAJLARI

İmplant materyallerinin yüksek teknoloji ile üretilmesi ve kullanılan malzemelerin ithal olması nedeniyle, maliyeti klasik protezlere göre daha yüksektir.Protez uygulanabilmesi için implantın osseointegrasyonu beklenir.İmplant yerleştirildikten sonra ağız bakımı ve temizliğine özen gösterilmesi gerekir.Hastanın genel sağlık durumunu etkileyen ciddi bir rahatsızlığının olmaması gerekir. (Kontrol edilemeyen şeker hastalığının bulunması gibi)